Kľúč od tvojho srdca

20. júna 2014, neposlusnyobcan, moje vlastné básne

Kľúč od tvojho srdca

Chcel som otvoriť tvoje srdce
Bol som dobyvateľom i žobrákom
Hľadal som v spletitosti záhrady času
Toho správneho kľučiara
Zostali za mnou iba krvavé stopy
Na kamienkoch ciest
Moju kožu podriapali bodliaky tvojich slov
Nakoniec som sa stratil sám sebe
A teraz sa stále hľadám v odraze tvojich očí

Nenaučil som sa prečítať knihu tvojich očí
Nedorástli mi krídla natoľko
Aby doleteli až k tebe
Som sám v sebe
A v odraze tvojich očí

Chcel som otvoriť tvoje srdce
Bol som cestovateľom do neznáma
Dobrodruhom nádejí
Básnikom bláznivých sonetov
Vrahom svojich citov
A tak som aj zostal
Škrtiac denne svoje srdce
Tvojim dlhým čiernym šálom
Lapajúc po kyslíku
A hľadajúc svoj obraz v odraze tvojich očí

Samota je dlhý čierny šál
Gotická klenba dómu sv.Alžbety
Telegrafom vyťukávajúcim správy bez odpovedí
Zmoknuté havrany v korunách jeseňujúcich sa stromov
Piesne spievané do tmy noci
Samota je nachádzať sa v odraze tvojich očí
Vtedy,keď sa v nich lesknú modrosivé sklíčka
Blížiaceho sa decembra
Spoznal som,kto som pre teba
Som samotou

1996