Slow motion

15. júna 2014, neposlusnyobcan, neposlušný občan - moje preklady básní

Djordje Balasevic
Slow motion

život je starý zkurvysyn
neustále se hádám s ním
život je okoukaný hollywoodský film
všichni jsme trocha dramatický tým
mlčíme i křičíme v té podívané

nekteří se rodí pro masky
jiní jsou statisté sedláckí
já jsem pozitivno-negativní typ
a jako všichni ze staré školy
dělám všechno v slow motion

hraju bez kaskadéra, všechno sám
že to není praktické, to já znám
pomalu klidný, pomalu nadšený
jsem partnerem mnoha tváří proměny
hvězdám i naivkám v té podívané

možná nejsem žádným tuzérem
ale jsem sám sobé režisérem
sám si vymýšlím zápletku i konec
a většinou dělám metodou slow motion

refr.
V Muře i v Moravě vody plují
ať si na mne všichni pamatují
pokud pro někoho ňáký význam mám
z hloubky mé paměti
vášnivé pokušení letí
já však prožívám všechno svým tempem sám

poslední vlaky odchází
v láhvi se víno nachází
já konec koncú nemám slova hezká
jenom toliko mohu říct, dal bych si ještě sklenici
nelze mne zastavit a venku déšť pleská

život je starý zkurvysyn
neustále se hádám s ním
a vše připomíná přesýpací hodiny
v každém zrnku je jeden den
a každý den má ňáky sen
a dál jen s úsměvem

nebudu o tom psát román
nejsem prúměrný velikán
budu šťastný, když dokončím svuj verš
neboť hodiny a minuty nikdy neslyšeli na slow motion

refr.
V Muře i v Moravě vody plují
ať si na mne všichni pamatují
pokud pro někoho ňáký význam mám
z hloubky mé paměti
vášnivé pokušení letí
já však prožívám všechno svým tempem sám