Pasiáns s ďáblem

15. júna 2014, neposlusnyobcan, moje vlastné básne

Pasiáns s ďáblem

Já kreslím černou tuší
Kruh k uctívání ďábla
Na tácu nesu duši
V tehle noci bezesné
On sjíždí v černým fraku
Na spřežení z hvězd,jež jeho ruka stáhla
A uklonil se noblesné

Pak vyndal z kapsy pasiáns
A ptal se na můj zájem
Prý hodíme si partičku
A o co vlastně hrajem?

Já ukazují na duši
Jenž otřásá se strachem
Dobře vím,že se neslusí
Hrát s ďáblem o peníze
On si ji dlouze prohlíží
A značí něco v knize
Pak míchá karty
Křičí Hrej
Rozdává mne a sobé
Pohlédne do svých
Vzdej to vzdej
Neb setkáme se v hrobě

Já hraju jako v hořečce
Po zádech pot mi stéká
A nevím jestli svádím boj
O ďábla,nebo o člověka

Co vlastně nosím pod kůží
Když vyzývám teď peklo
Zápasím buďto o duši
To značí o to světlo
Co prý mi Bůh dal do vínka
Aby mne v žití zkoušel
Anebo je to jen vzpomínka
A duše vůbec není

Vlastně se nemám čeho bát
Vždyť jsem svůj soudce i svůj kat
Pánem své pravdy i svého ošizení

Partie končí
Vyhrávám
Vkládám svou duši zpátky
Jsem náhle sám
Bez ďábla sám
A život prý je sladký
Svítá má víčka klesají
Pod tíhou dobrého jitra
Však dobře vím ,že přijde nová hra
Zítra,zítra,zítra

Leto 2000