Noc, kdy jsem přeplaval Dunaj

15. júna 2014, neposlusnyobcan, neposlušný občan - moje preklady básní

Djordje Balasevic
Noc kad sam preplivao Dunav
Noc, kdy jsem přeplaval Dunaj

na mostě se stráže střídají
věděl jsem, že mne hledají
není četníka, který by muj ksicht neznal

zda-li má moje hlava cenu jen sto zlatek
jak píšou pod mou fotkou na plakátě?
ne, ani o krejcar více

dobře jsme hospody znali
dobře jsme koně kradli
a ňáká šťastná hvězda nás provázela doposud

buďte sbohem zelené Karpaty
i císařské cesty
dlouho jsem daleko byl
zda-li si někdo za mnou posteskl?

přijdu, přinesu sto dukátu
a kašmírovej šátek plný barev
přijdu, abych si tě za ženu vzal
dokud tě druhýmu nedají
lásko moje

Loď čeří řeky vlny
jestli pak srdce tomu porozumí
srdce je bláznivej husar
opilej a mladej

přijdu, přinesu sto dukátu
a kašmírovej šátek plný barev
přijdu, abych si tě za ženu vzal
dokud tě druhýmu nedají
lásko moje