Založ si blog

Bože, Bože

Djordje Balasevic
Boze, Boze (duet Zoran Alvirovic)
Bože,Bože

Bože, Bože, řekni mi
kde jsou ti šťastní cikáni?
rodíme se, když si zdřímneš na chvíli
nikdy mne nepožehnáš
vlídneho slova nemáš
a pro kohokoli jiného svou duhu prostíráš

24 dinarú, dlužen jsem na mlynáří
ke kováři se radši nevracím
honit mne vždy se vyplácí
a bič mne denně provází
sotva všechny dluhy zaplatím

za mnou štěkot a za mnou pískot střel
a přede mnou cesta do pekel
snad mi tam dají sklenku rakije
ať se ten muj smutek zakryje

a když bude někde hráti muzika
všechno dám a všechno propiju
jenom mi neberte mýho oslíka
bez něj těžko život přežiju

nikdo na mou bolest nemá záplaty
jen muj věrný kámoš ušatý
za mnou jde a se mnou umí snít
snad budem štéstí mít

Bože, Bože, řekni mi
kde jsou ti zruční cikáni?
je jich málo, než hvězd co září dál
když jsem koně napájel, ďábel dívku opájel
chtěl, abych se do té dívky zakoukal

ale já to dobře znám
dobŕe znám, že budu sám
stejně jako sám byl i muj strýc
dýmka i kabát staletý, růženec, břitva, kříž
a přáteli všechny vlky mám

za mnou štěkot a za mnou pískot střel
a přede mnou cesta do pekel
snad mi tam dají sklenku rakije
ať se ten muj smutek zakryje

a když bude někde hráti muzika
poslední krejcar tam hned propiju
jenom mi neberte mýho oslíka
bez něj těžko život přežiju

řekni kde muzika je
ať smutek daleko je
kdyby mne žalem klátilo
to by dobré nebylo

Bože, Bože, řekni mi
kde jsou ti hříšní cikáni
ať padnu taky, ať mám malý hřích
nedáš mi je spatřiti, nedáš mi ani zhřešiti
snad najdu svuj klid až tam na nebesích

Zítra doputuji do mrakú
k mému příteli oblaku
pod ním se raz znovu narodím
Bože, ty nejsi v nebi sám
já tam bohy potkávám
s nimi já se přes den zabavím

za mnou štěkot a za mnou pískot střel
a přede mnou cesta do pekel
snad mi tam dají sklenku rakije
ať se ten muj smutek zakryje

kto teď rád smutně sní
když se po noci rozední
koho pasti polapí
v noci se osvobodí

Odpoveď na predošlý článok

21.07.2014

Teraz sa pokúsim výstižne zodpovedať na kritické ohlasy, ktoré som zaznamenal na môj článok o Ježišovi a Jehovovi, bohu Židov. Zdroje pre moje tvrdenia: – biblia, kanonizované a apokryfné evanjelia, štúdium kvanta diel o rímskej ríši a vzniku kresťanstva – štúdium rádových materiálov Thule Gesellschaft, Ordo de Bucintoro, Ordo Causa nostra, sú na internete [...]

Bol Ježiš Židom a synom starozákonného Jehovu?

20.07.2014

Tieto dve dogmy z nadpisu článku tvoria hlavné pojítko medzi kresťanstvom a židovstvom. Prakticky všetky kresťanské cirkvi, sekty a združenia bazírujú na týchto tvrdeniach. Prečo bolo potrebné dostať boha Židov do kresťanskej vierouky a prisúdiť mu otcovstvo Ježiša? Nuž jednoducho preto, aby sa kult uctievania Jehovu rozšíril v upravenej podobe prijateľnej pre gojimov [...]

Kto bol skutočný Mojžiš a jeho vyvolený národ ?

19.07.2014

Uvedené fakty v tomto článku poskytnú iný obraz o postave Mojžiša, v odlišnom pohľade, než aký nachádzame v piatich knihách Mojžiša /ha moshe chamesh torah/ a vlastne v celej biblii. Meno Mojžiš má egyptský pôvod a hebrejské Moše, či Mose, je skomolenina egyptského mena. Plné meno Mojžiša bolo Ra-mo-se, čiže zasvätený pod ochranu boha Amona-Ra /Imen Re/. Mojžiš [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

neposlusnyobcan

raz budem aj dospelý

Štatistiky blogu

Počet článkov: 289
Celková čítanosť: 329133x
Priemerná čítanosť článkov: 1139x

Autor blogu